joi, 15 iunie 2017

România este serios afectată de acțiunile șocante ale unor lideri politici

Inimaginabil pentru România zilelor noastre ca țara asta să fie condusă de un om căruia îi pasă de viitorul țării sale. Am ajuns să lăsăm Uniunea Europeană cu gura căscată, să șocăm chiar și pe cei mai zgubilitici politicieni din marea grădină europeană, pentru performanța de a genera o criză politică fără precedent. Treaba cea mai cruntă, zic eu, este că responsabili de aceasta situație teribilă pentru stabilitatea României suntem Noi. Da! ... pentru că responsabilitatea nu vine doar din consecința faptelor ci și din „nefapte”. Sunt mulți cei care au capacitatea , pregătirea și puterea de a schimba parcursul acestei țări în bine dar nu o fac. Motivațiile sau scuzele sunt diferite dar lipsite de consistență și duc către un singur numitor comun, acela fiind lipsa de determinare.


Am descoperit în guvernul lui Damian Cioloș oameni de toată isprava care chiar credeau în ceea ce făceau, același tip de oameni am descoperit și în echipa premierului Sorin Grindeanu și implicit în P.S.D. Sunt profesioniști în adevăratul sens al cuvântului și Oameni care pentru mine reprezintă un pariu câștigat. Le sunt alături indiferent de opinia gălăgioșilor de pe margine care nu mișcă un deget gratis. Am decis să susțin și să sprijin Oamenii care fac treaba bună cu dăruire și sunt acolo, pentru ei, mai mult decât cu un like pe pagina de facebook.

Azi mi-a fost dat să observ, mult mai bine, un Om care chiar merită toata cinstea și nu doar atât. Sigur vom mai avea ocazia să povestim despre el, mai ales că este tânăr și se pare că are și destulă „baterie” pentru a merge înainte.

Omul zilei, în nominalizarea mea, este domnul ministru Augustin Jianu. Îmi permit să citez din ultimele sale expuneri în spațiul public tocmai pentru a mai demonstra încă odată, dacă mai era cazul, că împreună cu astfel de oameni putem să repunem România acolo unde îi este locul.

„Sigur, ar fi fost mai simplu să cedez, însă dacă vrei să schimbi ceva în România, trebuie să ții minte că vechiul sistem va opune mereu rezistență - tu trebuie să perseverezi.”

„În ziua când mi s-a propus să accept funcția de ministru, domnul Dragnea m-a întrebat dacă am spirit de echipă. Am răspuns afirmativ și am fost convins că lucrăm „în echipă” și „pentru România”. Pentru mine echipa înseamnă comunicare, transparență și solidaritate, nu subordonare oarbă în fața unui singur individ. Domnul Dragnea s-a răzgândit. Eu îmi păstrez convingerea.”
„Când mi s-a spus întâia oară că domnul Dragnea îmi dorește demisia, am răspuns „desigur, la solicitarea și cu confirmarea prim-ministrului din echipa căruia fac parte”. Mi-a părut normal, natural și mai ales de bun-simț. Sorin era cel care mă învestise cu încredere și alături de care lucram la atingerea obiectivelor asumate; domnul Dragnea vorbea doar despre actul guvernării, de la distanța sigură a ușilor încuiate. Sigur, ar fi fost mai simplu să cedez, însă dacă vrei să schimbi ceva în România, trebuie să ții minte că vechiul sistem va opune mereu rezistență - tu trebuie să perseverezi”
„Când un om face eforturi pentru a demonstra cetățenilor români că se poate mai mult și în România, dânsul îi cere demisia. Însă atunci când eu însumi i-am reclamat că un membru important al partidului mi-a cerut favoruri ilegitime, domnul Dragnea l-a lăsat în funcție. Ce fel de oameni suntem? Vă asigur de pe acum că nu am nicio adeziune pentru funcția pe care o dețin în prezent. Este suficientă solicitarea domnului Sorin Grindeanu iar demisia mea va fi prezentată în cel mai scurt timp. Însă vorbind din perspectiva unui minister care a schimbat, în ultimii 2 ani, nu mai puțin de șase miniștri, cred că trebuie să gândim constructiv și - mai ales - în favoarea cetățenilor români. Cu alte cuvinte, trebuie să căutăm performanță și schimbare în bine, nu doar schimbare de dragul puterii și a discursului politic”
„Tu trebuie să reziști, în speranța că vor veni zile mai bune. În timp ce scriu acest rânduri mă grăbesc să plec din Londra. Am fost la conferința BERD & Emerging Europe - Outlook on Romania, încercând să promovez România și să evidențiez investitorilor oportunitățile pe care țara noastră le prezintă, în special în sectorul TIC. În timp ce mă urc în avion mă gândesc cât de ciudat este să vii la un eveniment cu entuziasmul de a avea oportunitatea să contribui la dezvoltarea țării tale, să primești reacții pozitive și să afli că ești „mustrat” pentru că nu ești în țară pentru a-ți prezenta demisia, după o decizie ad-hoc. În câteva ore voi ajunge în România și vom vedea ce putem construi de aici încolo. E ironic cum unii insistă să-și vadă de treabă în timp ce alții au cu totul alte priorități”
Finalul acestei zile, ca și întreaga noastră poveste, este unul inspirațional, și asta nu doar pentru tinerii din mediul politic ci și pentru toți cei care simt pentru o cauză sau pentru ceea ce fac în fiecare zi. Rămâne astfel ca încheiere mesajul public transmis de ministrul Augustin Jianu către controversatul lider al P.S.D. : „Domnule Dragnea: probabil că parte din comportamentul meu este dificil de înțeles pentru unii oameni care au petrecut zeci de ani în speranța că vor obține puterea, sub orice formă. Însă cred că există un viitor mai luminos pentru PSD, decât ordine transmise „de sus” prin SMS. Tocmai de aceea simt nevoia să adaug un scurt principiu, pe care îl urmez și pe care îl recomand tuturor celor care au fost, dar și celor care vor veni: atunci când ai 31 de ani și vrei să schimbi ceva în bine, începi prin a ști că fiecare decizie pe care o vei lua te va urma pentru restul vieții, așa că ar fi bine să ai conștiința împăcată. Tocmai de aceea, din respect și responsabilitate pentru poporul român și pentru echipa din care fac parte, voi urma drumul pe care îl consider vertical: voi prezenta demisia exclusiv la solicitarea celor îndreptățiți să o ceară. Când vrei într-adevăr să schimbi ceva, trebuie să reziști”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu